Pregăteşte-te inteligent pentru cumpărături!  
     
  Salut,

Eu sunt Ştefan, specialistul în securitate cibernetică de la Alpha Bank şi îţi voi explica pe scurt cum trebuie să te fereşti de tentativele de fraudă de pe internet.

Şi eu abia aştept sezonul cumpărăturilor şi toate reducerile acelea mari. Totuşi, fără să ne ferim de cuvinte, ştii că şi hackerii sunt fani ai sezonului cumpărăturilor. La fel ca şi tine, vreau să-i ţinem departe de cardurile, conturile şi datele tale personale şi îţi arăt cât de simplu este să te protejezi.
 
     
  4 lucruri de ţinut minte pentru cumpărături în siguranţă!  
     
 
 
Protejează-ţi plăţile cu soluţiile Alpha Bank!
 
     
 
   
 
Foloseşte aplicaţia Alpha Pay Online pentru siguranţa tranzacţiilor efectuate cu cardul pe website-urile comercianţilor: autentifici tranzacţiile simplu şi sigur utilizând elementele biometrice (amprentă sau recunoaştere facială) sau PIN-ul smartphone-ului tău.
Află mai multe despre Alpha Pay Online
 
     
 
   
 
Utilizează serviciul de notificări prin SMS din pachetul tău de cont curent.
 
     
 
 
Aplicaţia pentru online banking, cel mai bun prieten pentru sezonul de cumpărături!
 
Foloseşte-o pentru a fi în control deplin al banilor tăi:
 
     
 
   
personalizezi limitele pentru tranzacţiile cu cardurile tale de debit şi de credit
 
     
 
   
 
blochezi/deblochezi cardurile de debit sau de credit
 
     
 
 
Atenţie sporită!
 
Email-urile, website-urile şi SMS-urile false arată aproape identic cu cele adevărate.
 
     
  Cum le identifici?  
     
 
   
 
Verifică link-urile: de cele mai multe ori conţin o adresă falsă, nu conţin sintagma securizată "https" la începutul adresei, ci doar "http".
 
     
 
   
 
Citeşte cu atenţie mesajele: aproape de fiecare dată cele false conţin greşeli de scriere.
 
     
 
 
Ţine-ţi datele personale şi bancare în siguranţă.
 
Nu divulga nicio informaţie sensibilă!
 
     
  Cum te protejezi?  
     
 
   
 
Cumpără doar din surse de încredere! Evită reclamele cu reduceri incredibile de pe reţelele sociale care de cele mai multe ori duc către website-uri "fantomă" create cu scopul de a fura datele de acces la conturile bancare.
 
     
 
   
 
Comunică cu banca doar prin canalele oficiale: website-ul băncii, aplicaţiile pentru smartphone descărcate din magazinele App Store şi Google Play şi numărul de telefon dedicat. Băncile nu solicită date personale sau bancare prin social media, mesagerie sau email.
 
     
 
   
 
Ai grijă la mesajele alarmiste! O bancă nu trimite niciodată un mesaj prin care îţi solicită să accesezi urgent un link pentru a evita blocarea contului/cardului.
 
     
 
   
 
Nu oferi datele cardului (PIN, data expirării, codul CVV2/CVC) pentru a primi bani. Pentru încasare este necesar doar codul IBAN.
 
     
 
   
 
Ai primit un email în legătură cu o comandă de care nu ştii?
Ignoră-l sau contactează magazinul pentru detalii.
 
     
  Ce trebuie să faci în cazul în care crezi că eşti victima unei fraude online?  
     
 
 
     
   
     
 
Blochează IMEDIAT cardul
din aplicaţia de online
banking sau apelează
numărul de telefon de pe
spatele cardului
 
 
     
 
     
   
     
 
Schimbă IMEDIAT parolele
pentru aplicaţiile şi conturile
online de pe un alt dispozitiv
decât cel care a devenit
vulnerabil.
 
 
     
 
 
 
     
   
     
 
Scanează dispozitivul
vulnerabil cu un antivirus
pentru a depista o posibilă
prezenţă a unui
software maliţios
 
 
     
 
     
   
     
 
Raportează problema către bancă şi/sau organizaţia din partea căreia ai fost contactat, depune o plângere la cea mai apropiată secţie de poliţie şi la Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică
(cert.ro).
 
 
     
 
 
  Care sunt cele mai frecvente tipuri de fraudă pe care le poţi întâlni:  
     
 
  PHISHING - transmiterea de mesaje electronice în care se solicită date personale de identificare şi autentificare prin accesarea unor website-uri nelegitime, specializate în furtul de informaţii.
 
     
 
  RANSOMWARE - infectarea cu un virus ce blochează accesul la dispozitivele tale.
 
     
 
  IMPERSONARE - replicarea entităţilor de încredere (website-uri, email-uri, SMS-uri) pentru a manipula şi obţine informaţii confidenţiale.
 
     
 
  FRAUDE ONLINE - oferte extrem de atractive promovate prin email, social media sau chiar SMS, care îţi propun achiziţia de produse sau servicii false, la preţuri tentante.
 
     
  Rămâi vigilent în sezonul cumpărăturilor!
Fă-ţi lista de cumpărături, stabileşte un buget şi ţine cont de sfaturile de mai sus.
 
     
  Spor la cumpărături sigure,
Ştefan, specialistul în securitate cibernetică