carduri securitate

Securitate

Siguranta tranzactiilor efectuate cu cardul.

  • tehnologii de ultima generatie
  • tranzactii mai sigure ca niciodata

Descriere

 

Serviciul 3D Secure

Serviciul 3D Secure realizeaza tranzactii online mai sigure ca niciodata pe website-urile inrolate in 3D Secure care afiseaza unul dintre logo-urile: Visa, Verified by Visa, Mastercard ID Check, Mastercard SecureCode!

Tranzactiile ONLINE cu AlphaCard inregistrate pe pagini securizate 3D Secure pot fi autentificate prin intermediul Aplicatiei Alpha Pay Online pe care o poti descarca din App Store sau Google Play direct pe telefonul tau mobil sau utilizand parola unica, generata automat pe care o vei primi prin SMS pe numarul de telefon mobil actualizat in relatia cu Banca.

Este foarte simplu sa faci tranzactii online utilizand noul standard de securitate prin aplicatia Alpha Pay Online

1. Descarci aplicatia Alpha Pay Online din App Store sau Google Play pe smartphone-ul tau;

2. Te inregistrezi in aplicatie cu numarul de telefon actualizat in relatia cu banca si ultimele 6 cifre din numarul cardului tau Alpha Bank;

3. Validezi inregistrarea in aplicatie prin introducerea codului primit prin SMS.

Cumparaturile ONLINE pot fi autentificate simplu, sigur si rapid direct prin Alpha Pay Online

1. Faci o plata online la comerciantul ales de tine;

2. Apesi pe notificarea primita pe telefonul tau direct pe iconita aplicatiei;

3. Confirmi tranzactia utilizand Recunoastere faciala, Amprenta, PIN, Parola.

 

Bine de stiut!

Pentru utilizarea aplicatiei Alpha Pay Online 

• Aplicatia Alpha Pay Online poate fi utilizata de pe orice telefon de tip smartphone care nu a fost rootate si care are o versiune minima de Android 6 sau iOS 11.

• La nivel de smartphone trebuie sa existe o cheie de securitate setata: biometrie, PIN, parola, desen etc.

• Pentru a efectua tranzactii ONLINE utilizand serviciul 3D Secure ai nevoie de un numar de telefon mobil valid in evidentele bancii.

Pentru utilizarea OTP

• In pagina 3DSecure este mentionat faptul ca parola 3DSecure se trimite prin SMS catre numarul de telefon mobil inregistrat in sistemul Alpha Bank;

• Se genereaza automat o parola unica pentru fiecare tranzactie ONLINE efectuata pe un site inrolat in 3DSecure;

• Parola 3DSecure transmisa prin SMS este valabila 4 minute;

• Daca parola este introdusa gresit in pagina 3DSecure, dupa 3 incercari, tranzactia va fi reluata;

• Se poate solicita generarea unei parole noi accesand butonul “Retrimitere parola 3D Secure” din pagina 3DSecure

Utilizarea serviciului 3DSecure cu parola dinamica se face in baza Termenilor si Conditiilor de utilizare care pot fi consultati de fiecare data in pagina 3DSecure.

 

Beneficii:

 

Plati online mai sigure ca niciodata pe site-urile inrolate in serviciul 3DSecure: Visa, Verified by Visa, Mastercard SecureCode, Mastercard ID Check

 

Activarea serviciului 3DSecure se face automat si este gratuita

 

Utilizare simpla si rapida cu orice card emis de Alpha Bank

In cazul in care numarul tau de telefon nu este actualizat in evidentele bancii, pentru a utiliza serviciul 3D Secure, te invitam sa soliciti actualizarea acestuia: apeland serviciul Contact Center sau in cea mai apropiata unitate Alpha Bank.

 

Intrebari frecvente

Pentru a vizualiza raspunsul, click pe fiecare intrebare in parte.

1. Ce este 3D Secure?

Este o soluţie de autentificare acceptată la nivel global, concepută pentru creşterea siguranţei tranzacţiilor eCommerce în timp real.

2. De la ce comercianti online pot cumpara utilizand serviciul 3D Secure?

Poti face cumparaturi utilizand serviciul 3DSecure de la comerciantii online care au pe pagina lor afisate logo-urile: Matercard ID Check, VISA Secure, Mastercard SecureCode, Verified by VISA.

3. Cu ce carduri pot face tranzactii online utilizand serviciul 3DSecure?

Toate cardurile emise de Alpha Bank pot fi utilizate pentru tranzactii online pe paginile comerciantilor inrolati in 3D Secure.

4. Care sunt noutatile aduse de serviciul 3D Secure?

Serviciul 3D Secure vine cu o tehnologie de ultima generatie care sporeste securitatea tranzactiilor online si ajuta utilizatorii de carduri sa confirme biometric (amprenta, recunoastere faciala) tranzactiile online sau printr-un cod de securitate (disponibil la nivel de telefon), prin intermediul aplicatiei Alpha Pay Online.

5. Ce inseamna metoda de autentificare stricta?

Autentificarea stricta inseamna ca utilizatorul trebuie sa dovedeasca faptul ca este titularul cardului prin doua dintre cele 3 metode de autentificare: ceea ce stie, ceea ce are, ceea ce este atunci cand confirma o cumparatura online pe paginile comerciantilor inrolati in 3D Secure, prin aplicatia Alpha Pay Online.

6. Ce se întampla in cazul cumparaturilor online non 3D Secure?

In cazul acestor tranzactii, efectuate pe site-uri care nu sunt inrolate 3D Secure, autentificarea stricta nu se aplica, iar autorizarea tranzactiei se face utilizand datele cardului (numar de card, nume inscris pe card, data expirarii si CVV/CVC). Incurajam tranzactionarea pe site-uri inrolate 3D Secure pentru a diminua riscul de frauda.

7. Cum pot confirma tranzactiile online prin aplicatia Alpha Pay Online?

Pentru confirmarea tranzactiilor online prin metoda de autentificare stricta din aplicatia Alpha Pay Online trebuie sa descarci aplicatia din App Store sau Google Play inainte de efectuarea tranzactiei.

8. Cum ma inregistrez in aplicatia Alpha Pay Online?

Toate cardurile emise de Alpha Bank pot fi utilizate pentru inregistrarea in aplicatie. Daca detii un numar de telefon mobil national trebuie sa introduci numarul format din 10 cifre, 07XX XXX XXX, actualizat in sistemul bancii, iar daca detii un numar de telefon mobil international trebuie sa adaugi si prefixul fara 00 in fata.

9. Cum autentific tranzactiile online 3D Secure utilizand Alpha Pay Online?

Inregistrezi o cumparatura pe pagina comerciantului inrolat in 3D Secure.

Primesti notificarea pe telefonul mobil, verifici detaliile tranzactiei si o confirmi utilizand metoda de autentificare disponibila pe telefonul tau mobil (amprenta, recunoastere faciala, parola, PIN, etc), verifici mesajul de confirmare pe pagina comerciantului sa te asiguri ca a fost autorizata cu succes tranzactia.

10. Ce se intampla daca nu am activa optiunea de primire notificari?

Intri in aplicatie in meniul Profil si accesezi sectiunea Activare Push Notification.

11. Ce se intampla in cazul in care efectuez mai multe tranzactii consecutive?

Tranzactiile inregistrate vor aparea in meniul Tranzactii cu status Autentificare în aşteptare si le poti accesa pe rand pentru a le autentifica. Dupa autentificare tranzactiile pot fi vizualizate in meniul Carduri, printr-un simplu click pe poza cardului utilizat pentru respectiva tranzactie.

12. Ce se intampla in cazul in care intarzii confirmarea tranzactiei?

Dupa 5 minute de la efectuarea tranzactiei, in cazul in care aceasta nu este confirmata/respinsa, va expira si vei regasi tranzactia cu status Autentificare expirata accesand cardul utilizat pentru tranzactia respectiva din meniul Carduri.

13. Ce se intampla daca nu imi functioneaza amprenta atunci cand confirm tranzactia prin intermediul aplicatiei Alpha Pay Online?

Poti utiliza parola, PIN-ul, cheia de securitate disponibila la nivel de device.

14. Pot confirma tranzactiile si prin cod unic (OTP) desi am aplicatia Alpha Pay Online instalata pe telefon?

Da. La inregistrarea tranzactiei pe pagina comerciantului, din pagina 3D Secure poti alege optiunea de trimitere a parolei unice prin SMS, iar tranzactia va putea fi confirmata prin introducere codului unic in pagina 3D Secure.

15. Aplicatia poate fi utilizata de pe mai multe device-uri?

Aplicatia Alpha Pay Online poate fi utilizata de pe un singur telefon pentru fiecare client.

16. Daca imi schimb telefonul mobil dar imi pastrez numarul de telefon trebuie sa reinstalez aplicatia pe noul telefon?

Da, aplicatia trebuie reinstalata pe noul telefon si utilizatorul va relua pasii de inregistrare in aplicatie. In urma mutarii pe un nou telefon mobil va aparea mesajul de mai jos si se va accesa "ok". Mesaj: "Numarul tau de telefon este asociat altui dispozitiv. Vrei sa utilizezi aplicatia de pe acest dispozitiv utilizand acelaşi numar de telefon mobil?"

17. Cum se face inregistrarea in aplicatie pentru utilizatorii autorizati ai cardurilor adresate Persoanelor Fizice?

In aplicatia detinatorului de card se va face inrolarea automata a cardurilor detinute de catre utilizatori autorizati (in cazul in care utilizatorul autorizat nu a modificat deja acest numar in relatia cu serviciul 3D Secure). Pentru a asocia un numar de telefon mobil diferit de cel al detinatorului de card principal, astfel incat utilizatorul sa poata descarca aplicatia pe telefonul propriu, detinatorul de card principal trebuie sa solicite modificarea cu numărul de telefon mobil dorit, prin Serviciul Asistenta Clienti. In urma modificarii, aplicatia poate fi instalata in aproximativ 10 minute.

18. Cum se face inregistrarea in aplicatie pentru utilizatorii autorizati ai cardurilor adresate Persoanelor Juridice??

Utilizatorul autorizat isi poate descarca aplicatia pe telefonul mobil si inregistrarea in aplicatia Alpha Pay Online se va face in baza numarului de telefon inregistrat in evidentele bancii pe numele utilizatorului de card.

19. Daca dezinstalez aplicatia de pe telefon cum pot confirma tranzactiile Online?

Daca in urma instalarii si inrolarii in aplicatia Alpha Pay Online pe telefonul tau, din greseala (sau din alte motive) ai dezinstalat-o si vrei sa confirmi o tranzactie online, ai 5 minute la dispozitie sa o reinstalezi si sa te autentifici in aplicatie pentru a efectua confirmarea.

20. Aplicatia Alpha Pay Online poate fi folosita de pe orice telefon?

Pentru siguranta tranzactiilor online, aplicatia poate fi utilizata de pe telefoanele de tip smart care nu au fost rootate si care au o versiune minima de Android 6 sau IOS 11 si o cheie de securitate disponibila. Daca la nivel de device nu exista nicio cheie de securitate activa in momentul descarcarii aplicatiei, va aparea mesajul: "Aplicatia poate fi utilizata dupa ce activezi optiunea de securitate pentru deblocarea telefonului: biometrie, parola, pin sau orice alta optiune disponibila la nivel de telefon".

21. Pot confirma tranzactiile online prin aplicatie si cu un card nou emis?

Da, toate cardurile nou emise sunt inrolate in serviciul 3D Secure si vor fi aduse automat si in aplicatia Alpha Pay Online, listate in meniul Carduri.

22. Cum pot utiliza aplicatia Alpha Pay Online clientii noi Alpha Bank care detin un card de debit sau de credit?

Serviciul 3D Secure este disponibil automat pentru toti detinatorii de carduri Alpha Bank care vor putea utiliza cardul pentru tranzactii online din prima zi de la ridicarea cardului. Aplicatia Alpha Pay Online poate fi utilizata imediat după instalarea ei pe telefon si înregistrare.

23. Cat de usor pot fi confirmate tranzactiile online prin Alpha Pay Online?

Foarte usor. Dupa inregistrarea tranzactiei pe pagina comerciantului aceasta va fi confirmata prin biometrie (amprenta, voce, recunoastere faciala) sau orice alta metoda de securitate existenta la nivel de telefon: parola, PIN, etc.

24. Ce fac daca nu imi functioneaza aplicatia?

Apelezi numarul de pe spatele cardului pentru investigatii.

25. Pot utiliza in continuare serviciul 3D Secure cu parola dinamica daca nu vreau sa imi instalez aplicatia Alpha Pay Online?

Da, poti utiliza in continuare serviciul 3D Secure cu parola dinamica.

26. Cum pot utiliza serviciul 3D Secure cu parola dinamica daca detin un card de utilizator autorizat Persoana Fizica, astfel incat sa primesc parola pe numarul meu de telefon?

Titularul cardului principal poate solicita actualizarea numarului de telefon pentru utilizatorul autorizat apeland numarul de pe spatele cardului.

27. Ce fac daca nu am primit SMS-ul cu codul 3D Secure si numarul de telefon mobil nu este actualizat in relatia cu banca?

Soliciti actualizarea numarului de telefon mobil apeland numarul de pe spatele cardului sau in cea mai apropiata unitate teritoriala Alpha Bank.

28. Ce fac daca nu am primit SMS-ul cu codul 3D Secure si numarul de telefon mobil este actualizat in relatia cu banca?

Apelezi numarul de pe spatele cardului pentru investigatii.

29. In cat timp poate fi utilizat serviciul 3D Secure dupa ce am solicitat actualizarea numarului de telefon mobil prin Contact Center?

In aproximativ 10 minute dupa inchiderea apelului poti tranzactiona online utilizand serviciul 3D Secure.

30. Pot utiliza doua persoane acelasi cod 3DSecure pentru confirmarea tranzactiei online?

Codul 3D Secure generat este unic pentru fiecare tranzactie online pe un site securizat si transmis prin SMS la numarul de telefon mobil asociat la nivel de card. Acelasi cod 3D Secure nu poate fi utilizat de doua persoane.

31. Ce se intampla daca am introdus codul unic 3D Secure gresit?

Dupa 3 incercari nereusite de introducere a parolei unice primite prin SMS, tranzactia poate fi reluata.

32. Pot solicita generarea celui de-al doilea cod unic 3D Secure pentru aceeasi tranzactie?

Daca nu te-ai incadrat in cele 4 minute de valabilitate a parolei 3D Secure primite prin SMS poti solicita generarea unui nou cod unic pentru aceeasi tranzactie accesand butonul "Retrimite parola 3D Secure" din ecranul 3D Secure.

Vezi ghidul de securitate al platilor online aici.

 

Masuri de protectie la utilizarea cardurilor la ATM

 

• Protejeaza operatia de introducere a PIN-ului;

• In momentul tastarii PIN-ului, ascundeti cifrele tastate cu ajutorul mainii libere;

• PIN este prescurtarea de la Personal Identification Number-Numar Personal de Identificare. Nimeni nu trebuie sa cunoasca PIN-ul tau, nici macar institutia financiara care te deserveste;

• Daca iti schimbi PIN-ul, nu introdu unul usor de ghicit (ex. data nasterii);

• Nu dezvalui nimanui PIN-ul. Nu pastra PIN-ul in acelasi loc cu cardul. In acest caz facilitezi posibilitatea de frauda din partea cuiva care poate gasi cardul tau;

• Nu scrie PIN-ul pe spatele cardului;

• Nu permite niciodata unui strain sa te asiste in operarea unei tranzactii la ATM;

• Inainte sa pleci, asigura-te ca nu lasi cardul in ATM;

• In cazul in care ATM-ul captureaza cardul tau, suna imediat la institutia financiara care te deserveste;

• Daca observi ceva suspect in/pe cititorul de card, te rugam sa suni la tel. +40(0)21 319 9350;

• Raporteaza cardul pierdut/furat la +40(0)21 319 9350, 24 de ore pe zi.