Actualizare date personale

1. Ce reprezinta actiunea de actualizare a datelor?

R: Actualizarea datelor reprezinta un proces obligatoriu, continuu si de interes pentru ambele parti implicate in relatiile contractuale:

  • pentru clienti - atat din perspectiva comunicarii cu banca (notificari pentru modificari contractuale sau promovare produse), cat si in scopul evitarii restrictiilor de achizitie produse noi sau de blocare a conturilor.
  • pentru banca - oferind servicii de calitate prin aplicarea masurilor de cunoastere a clientelei (in scopul prevenirii activitatilor ilegale), respectand atat prevederile legale in vigoare din perspectiva cunoasterii clientelei (Legea nr. 129/2019 si Regulamentul Bancii Nationale a Romaniei nr. 2/2019), precum si obligatiile ce ii revin in calitate de operator de date cu caracter personal, din prisma Regulamentului UE 2016/679.

 

2. Ce date trebuie actualizate?

R: Toate informatiile necesare in scopul desfasurarii relatiilor contractuale, identificate si in formularul de actualizare date, dar fara a se limita la:

  • date de identificare: nume/prenume, CNP, date act de identitate;
  • date de contact: telefon, email, adresa;
  • date cu privire la situatia finaciara: ocupatia/angajator, venituri etc.

3. Cand trebuie actualizate datele?

R: a. la initiativa Bancii:

  • periodic, in functie de relatia de afaceri si produsele detinute la Alpha Bank Romania, sau atunci cand Banca deruleaza o actiune in acest sens;
  • punctual, atunci cand este necesar, in cazul derularii anumitor tranzactii sau achizitiei de produse noi sau cand Banca obtine informatii din alte surse despre modificarea datelor.

    b. la initiativa clientului:

  • ori de cate ori apar modificari in cadrul datelor declarate la Alpha Bank Romania.

4. Cum va puteti actualiza datele?

R: vizitand cea mai apropiata unitate Alpha Bank Romania. Lista unitatilor aici.

 

5. Ce se intampla in cazul neactualizarii datelor la termen?

R: In scopul respectarii prevederilor legale, Banca va fi indreptatita sa aplice, in mod gradual, urmatoarele masuri:

  • pasul 1: restrictionarea accesului la produse noi;
  • pasul 2: blocarea accesului la contul / conturile detinute;
  • pasul 3: inchiderea relatiei contractuale, conform contractului cadru.

6. Documente

Formular de identificare si actualizare date personale