pf-credite-locuinta-achizitionare-1

Asistenta Covid-19

Echipa Alpha Bank Romania se implica activ in efortul de a limita raspandirea COVID-19 cu scopul de a proteja sanatatea clientilor, angajatilor si a intregii comunitati.

 

Aplicam cu responsabilitate si consecventa masuri de siguranta in sediile Alpha Bank pentru a va oferi, in permanenta, toate serviciile noastre.

 

 

Informatii de interes general

 

1. Care este programul de functionare al unitatilor teritoriale Alpha Bank in aceasta perioada?

R: Unitatile Alpha Bank isi desfasoara activitatea in intervalul 09.00-16.00, cu exceptia unui numar de unitati (consulta lista [aici]) care au program in intervalul 09.00-15.00. Pentru a gasi locatia Alpha Bank cea mai apropiata de tine si programul de lucru, consulta detalii [aici]. Ramanem in continuare la dispozitia ta.

2. Care este programul de functionare al call center-ului (Asistenta Clienti)

R: Echipa Asistenta Clienti isi desfasoara activitatea in conditii normale, in intervalul 8.30-20.30 de luni pana vineri. Serviciul de Urgente Carduri functioneaza permanent (24/7).

 

Informatii persoane fizice

 

1. Cum pot afla soldul contului curent sau informatii despre cardurile mele fara sa vin la banca?

R: Descarca aplicatia Alpha E-Statements din Google Play sau Apple Store si inroleaza-te online. Mai multe detalii [aici]. Pentru ajutor suplimentar ne poti contacta la 0800 825 742.

2. Cum pot depune numerar in cont, fara sa intru in unitatea bancara?

R: Poti utiliza, la orice ora, reteaua Alpha Bank de ATM-uri 24/7 Banking care permit depunerea de numerar. Poti depune lei, euro sau dolari. Consulta locatiile acestor ATM-uri [aici]. Pentru a efectua depunerea este nevoie sa ai la tine cardul Alpha Bank (debit/credit).

3. Cum pot face tranzactii bancare in aceasta perioada fara sa vin la banca?

R: Ai urmatoarele optiuni:

  • Alpha Online Banking – descopera operatiunile pe care le poti realiza [aici]
  • Cardul de debit/credit – plateste cu cardul la comercianti sau online pentru a evita utilizarea numerarului. Iti recomandam utilizarea tehnologiei contactless acolo unde este posibil.

4. Ce trebuie sa fac daca am Alpha Online Banking dar nu mai stiu sa ma conectez?

R: Poti sa restaurezi accesul la Alpha Online Banking de la distanta, fara sa vii in unitate. Consulta instructiunile [aici] sau poti sa ne suni la 0800 825 742.

5. Pot obtine Alpha Online Banking fara sa vin la banca?

R: Da. Completeaza cererea de achizitie serviciu la distanta diponibila [aici] si, impreuna cu poza actului de identitate, trimite-o la adresa de e-mail vreauonlinebanking@alphabank.ro. Mai multe detalii si instructiuni gasesti [aici]. In plus, comisionul de administrare al serviciului este zero pentru 6 luni.

6. Cum pot obtine un card de debit in lei cu facilitati contactless fara taxa de emitere sau comision anual de administrare si fara sa vin la banca?

R: Completeaza si semneaza Cererea de emitere [aici] si impreuna cu poza actului de identitate, trimite-o la adresa info@alphabank.ro o sau apeleaza serviciul Contact Center. Cardul emis va avea o perioada de valabilite de 3 luni ce poate fi extinsa in orice unitate Alpha Bank.

7. Cum pot sa platesc datoria aferenta cardului de credit fara sa vin la banca?

R: Ai urmatoarele optiuni:

  • Prin activarea optiunii de Debitare Automata a contului tau curent deschis la Alpha Bank;
  • Prin Alpha Online Banking selectand Transfer intre Conturi Proprii -> Alimentare Card de Credit
  • Prin transfer bancar, conform instructiunilor din extrasul de card de credit.

8. Cum pot activa optiunea de Debitare Automata pentru plata datoriei aferente cardului de credit fara sa vin la banca?

R: Completeaza si semneaza cererea diponibila [aici] si trimite-o impreuna cu poza actului de identitate la adresa de e-mail vreaudebitareautomata@alphabank.ro sau poti apela serviciul Contact Center.

9. Cum pot sa platesc rata creditului (credit ipotecar/auto/de nevoi personale) fara sa vin la banca? 

R: Ai urmatoarele optiuni:

  • prin transfer bancar in contul curent deschis la Alpha Bank
  • prin depunere numerar, in orice moment, la ATM-urile 24/7 Banking care permit acest tip de operatiuni in lei, euro sau dolari. Consulta locatiile acestor ATM-uri 24/7 Banking [aici].

10. Ce suma poate fi suspendata la plata in cazul cardului de credit?

R: Obligatia lunara suspendata la plata pentru cardul de credit va fi suma minima datorata, care va avea valoarea 0 pe perioada suspendarii obligatiilor si va fi reflectata corespunzator in extrasul de cont, care va continua sa fie emis lunar.

11. Ce se intampla cu optiunea de Debitare Automata pentru cardul de credit pe perioada de amanare a obligatiilor de plata?

R: Daca optiunea de Debitare Automata este activa pentru suma minima datorata, pe perioada suspendarii la plata nu va fi efectuata Debitarea Automata. Daca Debitarea Automata a fost activata pentru intregul sold utilizat si exista disponibil in contul curent la data scadentei, in lipsa unei anulari specifice, Debitarea Automata va fi efectuata.

12. Prevederile OUG 37/2020 se aplica si asigurarilor? Se suspenda si plata primelor de asigurare odata cu plata ratelor de credit?

R: Prevederile OUG 37/2020 se aplica doar facilitatilor de credit. Astfel, pentru mentinerea protectiei oferite de asigurare, este necesar sa nu intrerupi plata primelor de asigurare la scadentele prevazute in polita de asigurare.

13. Cum pot plati primele de asigurare pentru o polita PAD/ facultativa fara sa vin la banca?

R: Solutia optima este incheierea unui contract de Direct Debit pentru achitarea primei de asigurare. Platile vor fi efectuate automat, prin debitarea contului tau curent deschis la Alpha Bank Romania.

14. Cum pot transmite o polita de asigurare PAD/Facultativa fara sa vin la banca?

R: Poti transmite polita de asigurare prin email la adresa politedebunuri@alphabank.ro. O vom procesa in cel mai scurt timp posibil.

15. Pot sa beneficiez in continuare de protectia oferita de Asigurarea de Viata / Plan de Protectie a Rambursarilor daca solicit suspendarea platii ratelor de credit conform OUG 37/2020?

R: Supendarea platii ratelor de credit acordata de Banca, in conformitate cu prevederile OUG 37/2020 nu afecteaza  protectia oferita de Asigurarea de Viata / Plan de Protectie a Rambursarilor. Pentru mentinerea protectiei oferite de asigurare este necesar sa achiti primele de asigurare la scadentele prevazute in polita de asigurare. Pentru cardurile de credit prima de asigurare va continua sa fie perceputa lunar din linia de credit.

 

Amanare plata rate persoane fizice

 

Daca esti client persoana fizica titular al unei facilitati de credit la Alpha Bank Romania iti oferim solutii de restructurare in scopul adaptarii condiţiilor de rambursare la posibilitatile tale determinate de situatia actuala.

Accesand linkul de mai jos, ai la dispozitie un flux simplu si rapid de transmitere a solicitarii pentru a obtine solutiile de rambursare adecvate creditului tau. Dupa primirea solicitarii tale, vei fi contactat de un reprezentant Alpha Bank Romania care iti va prezenta solutia propusa.

Solutia suspendarii obligatiilor de plata a ratelor scadente aferente facilitatilor de credit se realizeaza in conditiile Ordonantei de Urgenta 37/30.03.2020 si Normelor de aplicare aferente, pentru o perioada de timp ce nu poate depasi data de 31.12.2020, cu prelungirea corespunzatoare a duratei creditului si acumularea dobanzilor stabilite contractual, pe perioada de suspendare a obligatiilor de plata. Totodata, iti putem oferi solutii de restructurare individualizate, in afara cadrului prevazut de Ordonanta de Urgenta 37/2020,  care pot implica prelungirea perioadei de creditare, reducerea ratei lunare de plata pe o perioada de timp etc. 

Vezi aici un exemplu privind modul de implementare a solicitarii de suspendare a ratelor in conformitate cu prevederile OUG 37/2020.
Ne poti transmiterea solicitarea de suspendare a ratelor pana pe 15.06.2020 inclusiv,  accesand linkul de mai jos: 

R: Avem disponibile solutii de sprijin adaptate contextului, inclusiv facilitati de amanare la plata a ratelor (1-3 luni). Daca intampini dificultati la rambursarea creditului din motive medicale sau economice, te rugam sa ne contactezi la asistentacovid19@alphabank.ro sau 0800 825 742. Vom lucra impreuna cu tine pentru a identifica cea mai buna varianta de sprijin, adaptata situatiei in care te afli.

 

Avand in vedere numarul mare de solicitari primite in aceasta perioada, este posibil sa nu te putem contacta imediat dupa primirea solicitarii tale, situatie creata de contextul social si economic creat in urma pandemiei. Cu toate acestea, te asiguram ca depunem toate eforturile pentru solutionarea cat mai rapida a tuturor solicitarilor primite si te asiguram ca vei fi informat imediat ce ajungem la o decizie cu privire la solicitarea formulata de tine. 

 

Informatii persoane juridice

 

1. Exista masuri de sprijin oferite clientilor IMM care au credit in derulare?

R: Daca intampini dificultati la rambursarea creditului companiei tale din motive medicale sau economice, contacteaza prin telefon sau e-mail Managerul de Relatii IMM alocat sau transmite-ne un e-mail la adresa asistentacovid19imm@alphabank.ro.

2. Cum pot accesa clientii Alpha Bank programul de creditare IMM Invest destinat sustinerii IMM-urilor afectate de pandemia COVID-19?

R: Alpha Bank s-a alaturat programului IMM Invest Romania pentru a sustine clientii sai. Pentru mai multe detalii privind obtinerea unei finantari in cadrul acestui program, te rugam sa accesezi pagina IMM Invest sau sa contactezi Managerul de Relatii IMM alocat.

3. Cum pot deschide cont PFA (persoana fizica autorizata) la Alpha Bank daca sunt deja client persoana fizica?

R: Daca esti deja client persoana fizica la Alpha Bank, poti deschide cont de Persoana Fizica Autorizata in baza documentelor transmise prin e-mail sau alt canal de comunicare. Tot ce trebuie sa faci este sa aplici aici, iar noi te vom contacta in cel mai scurt timp posibil.

4. Exista masuri de sprijin oferite clientilor Corporate care au credit in derulare?

R: Daca intampini dificultati la rambursarea creditului companiei tale din motive medicale sau economice, contacteaza prin telefon sau e-mail Managerul de Relatii Corporate alocat.

5. Pot obtine un card de debit in lei cu facilitati contactless fara sa vin la banca?

R: Completeaza si semneaza Cererea de emitere [aici] si impreuna cu poza actului de identitate, trimite-o la adresa info@alphabank.ro sau apeleaza serviciul Contact Center. Cardul emis va avea o perioada de valabilite de 3 luni ce poate fi extinsa in orice unitate Alpha Bank.