pf-credite-locuinta-achizitionare-1

Asistenta Covid-19

Echipa Alpha Bank Romania se implica activ in efortul de a limita raspandirea COVID-19 cu scopul de a proteja sanatatea clientilor, angajatilor si a intregii comunitati.

 

Aplicam cu responsabilitate si consecventa masuri de siguranta in sediile Alpha Bank pentru a va oferi, in permanenta, toate serviciile noastre.

 

 

Informatii de interes general

 

1. Care este programul de functionare al unitatilor teritoriale Alpha Bank in aceasta perioada?

R: Unitatile Alpha Bank isi desfasoara activitatea in intervalul 9:00 - 17:00, cu pauza de 30 de minute intre 13:00 – 13:30. Pentru a gasi locatia Alpha Bank cea mai apropiata de tine si programul de lucru, consulta detalii [aici]. Ramanem in continuare la dispozitia ta.

2. Care este programul de functionare al call center-ului (Asistenta Clienti)

R: Echipa Asistenta Clienti isi desfasoara activitatea in conditii normale, in intervalul 8.30-20.30 de luni pana vineri. Serviciul de Urgente Carduri functioneaza permanent (24/7).

 

Informatii persoane fizice

 

1. Cum pot afla soldul contului curent sau informatii despre cardurile mele fara sa vin la banca?

R: Descarca aplicatia Alpha E-Statements din Google Play sau Apple Store si inroleaza-te online. Mai multe detalii [aici]. Pentru ajutor suplimentar ne poti contacta la 0800 825 742.

2. Cum pot depune numerar in cont, fara sa intru in unitatea bancara?

R: Poti utiliza, la orice ora, reteaua Alpha Bank de ATM-uri 24/7 Banking care permit depunerea de numerar. Poti depune lei, euro sau dolari. Consulta locatiile acestor ATM-uri [aici]. Pentru a efectua depunerea este nevoie sa ai la tine cardul Alpha Bank (debit/credit).

3. Cum pot face tranzactii bancare in aceasta perioada fara sa vin la banca?

R: Ai urmatoarele optiuni:

  • Alpha Online Banking – descopera operatiunile pe care le poti realiza [aici]
  • Cardul de debit/credit – plateste cu cardul la comercianti sau online pentru a evita utilizarea numerarului. Iti recomandam utilizarea tehnologiei contactless acolo unde este posibil.

4. Ce trebuie sa fac daca am Alpha Online Banking dar nu mai stiu sa ma conectez?

R: Poti sa restaurezi accesul la Alpha Online Banking de la distanta, fara sa vii in unitate. Consulta instructiunile [aici] sau poti sa ne suni la 0800 825 742.

5. Cum pot sa platesc datoria aferenta cardului de credit fara sa vin la banca?

R: Ai urmatoarele optiuni:

  • Prin activarea optiunii de Debitare Automata a contului tau curent deschis la Alpha Bank;
  • Prin Alpha Online Banking selectand Transfer intre Conturi Proprii -> Alimentare Card de Credit
  • Prin transfer bancar, conform instructiunilor din extrasul de card de credit.

6. Cum pot activa optiunea de Debitare Automata pentru plata datoriei aferenta cardului de credit?

R: Completeaza si semneaza cererea de activare a optiunii de Debitare Automata in orice unitate Alpha Bank si vei beneficia de rambursarea automata din contul curent deschis la Alpha Bank a datoriei lunare aferente cardului de credit.

7. Cum pot sa platesc rata creditului (credit ipotecar/auto/de nevoi personale) fara sa vin la banca? 

R: Ai urmatoarele optiuni:

  • prin transfer bancar in contul curent deschis la Alpha Bank
  • prin depunere numerar, in orice moment, la ATM-urile 24/7 Banking care permit acest tip de operatiuni in lei, euro sau dolari. Consulta locatiile acestor ATM-uri 24/7 Banking [aici].

8. Ce suma poate fi suspendata la plata in cazul cardului de credit?

R: Obligatia lunara suspendata la plata pentru cardul de credit va fi suma minima datorata, care va avea valoarea 0 pe perioada suspendarii obligatiilor.

9. Voi mai primi extrasul de cont pentru cardul de credit in cazul suspendarii la plata?

R: Da, extrasul lunar va continua sa fie emis in formatul standard pe toata perioada suspendarii la plata, cu suma minima datorata 0.

10. Voi primi un scadentar pentru amanarea obligatiilor de plata ale cardului de credit?

R: Tinand cont de specificul produsului, in cazul cardului de credit nu se poate emite un scadentar, toate informatiile necesare regasindu-se in extrasul de cont emis lunar.

11. Ce se intampla cu optiunea de Debitare Automata pentru cardul de credit pe perioada de amanare a obligatiilor de plata?

R: Daca optiunea de Debitare Automata este activa pentru suma minima datorata, pe perioada suspendarii la plata nu va fi efectuata Debitarea Automata. Daca Debitarea Automata a fost activata pentru intregul sold utilizat si exista disponibil in contul curent la data scadentei, in lipsa unei anulari specifice, Debitarea Automata va fi efectuata.

12. Prevederile OUG 37/2020 cu completarile ulterioare se aplica si asigurarilor? Se suspenda si plata primelor de asigurare odata cu plata ratelor de credit?

R: Prevederile OUG 37/2020 cu completarile ulterioare se aplica doar facilitatilor de credit. Astfel, pentru mentinerea protectiei oferite de asigurare, este necesar sa nu intrerupi plata primelor de asigurare la scadentele prevazute in polita de asigurare.

13. Cum pot plati primele de asigurare pentru o polita de asigurare imobil fara sa vin la banca?

R: Solutia optima este incheierea unui contract de Direct Debit pentru achitarea primei de asigurare. Platile vor fi efectuate automat, prin debitarea contului tau curent deschis la Alpha Bank Romania. In cazul politei PAD poti efectua plata prin prin Alpha Online Banking in contul asiguratorului si poti solicita emiterea politei in orice unitate teritoriala (prin transmiterea solicitarii pe e-mail).

14. Cum pot transmite o polita de asigurare PAD/Facultativa fara sa vin la banca?

R: Poti transmite polita de asigurare prin email la adresa politedebunuri@alphabank.ro. O vom procesa in cel mai scurt timp posibil.

15. Pot sa beneficiez in continuare de protectia oferita de Asigurarea de Viata / Plan de Protectie a Rambursarilor daca solicit suspendarea platii ratelor de credit conform OUG 37/2020 cu completarile ulterioare?

R: Supendarea platii ratelor de credit acordata de Banca, in conformitate cu prevederile OUG 37/2020 cu completarile ulterioare nu afecteaza  protectia oferita de Asigurarea de Viata / Plan de Protectie a Rambursarilor. Pentru mentinerea protectiei oferite de asigurare este necesar sa achiti primele de asigurare la scadentele prevazute in polita de asigurare. Pentru cardurile de credit prima de asigurare va continua sa fie perceputa lunar din linia de credit.

 

Amanare plata rate persoane fizice

 

Daca esti client persoana fizica titular al unei facilitati de credit la Alpha Bank Romania iti oferim solutii de restructurare in scopul adaptarii condiţiilor de rambursare la posibilitatile tale determinate de situatia actuala.

Solutia suspendarii obligatiilor de plata a ratelor scadente aferente facilitatilor de credit se realizeaza in conditiile Ordonantei de Urgenta 37/30.03.2020 si Normelor Metodologice emise in aplicarea acesteia, cu completarile ulterioare, pentru o perioada de timp ce nu poate depasi o perioada cumulativa de 9 luni (aceasta perioada include si suspendarile de rate precedente acordate pe parcursul anului 2020 iar creditul trebuie sa fie la zi la momentul depunerii cererii de suspendare) pentru fiecare credit in parte, cu prelungirea corespunzatoare a duratei creditului (prevedere aplicabila mai putin pentru cardurile de credit) si acumularea dobanzilor stabilite contractual, pe perioada de suspendare a obligatiilor de plata. Totodata, iti putem oferi solutii de restructurare individualizate, in afara cadrului prevazut de Ordonanta de Urgenta 37/2020 cu completarile ulterioare, care pot implica prelungirea perioadei de creditare, reducerea ratei lunare de plata pe o perioada de timp etc.

R: Avem disponibile solutii de sprijin adaptate contextului, inclusiv facilitati de amanare la plata a ratelor (1-3 luni). Daca intampini dificultati la rambursarea creditului din motive medicale sau economice, te rugam sa ne contactezi la info@alphabank.ro sau 0800 825 742. Vom lucra impreuna cu tine pentru a identifica cea mai buna varianta de sprijin, adaptata situatiei in care te afli.