Asistenta clienti persoane fizice si juridice

 

Atentie la apelurile false! In ultimele zile este activa o campanie care foloseste numele Alpha Bank pentru apeluri false in legatura cu anularea unui credit. Va rugam sa nu dati curs acestor solicitari si sa nu furnizati date personale sau bancare la telefon.

Vesti bune de la Alpha Bank! Acum poți face plati in lei in orice zi si la orice ora, prin Alpha Online Banking si banii ajung la destinatie in cateva secunde. Pentru a fi considerata plata instant, suma transferata trebuie sa fie mai mica de 50.000 lei.

Asistenta Online Banking

Cum pot beneficia de serviciul Online Banking?

Este foarte simplu, te prezinti intr-un sediu Alpha Bank Romania cu un act de identitate valabil si semnezi contractul pentru Serviciul Online Banking. Trebuie doar sa ai cel putin un cont curent deschis la Alpha Bank.

Cum ma conectez prima data in aplicatie?

Bun venit la Alpha Online Banking! Pentru prima conectare accesezi www.alphabank.ro de pe orice calculator conectat la internet sau descarci aplicatia Alpha Online Banking, pe smartphone-ul tau cu iOS sau Android si apoi parcurgi etapele de mai jos:
  1. Apasa butonul Alpha Online Banking si completeaza cele 2 campuri ale ecranului de logare cu datele pe care le-ai primit deja: Nume Utilizator - utilizatorul tau pe care l-ai primit prin SMS, Parola - pe care ai primit-o prin e-mail
  2. La pasul urmator, introdu Codul de identificare client sau „CIF”, pe care il gasesti pe un extras de cont sau in documentatia primita de la banca
  3. Este momentul sa iti schimbi parola initiala de acces cu una aleasa de tine, pe care o vei folosi de acum de fiecare data cand te vei autentifica vezi aici
  4. Adauga dispozitivul de securitate pentru autentificarea ulterioara in aplicatie si autorizarea tranzactiilor vezi aici
Gata! De acum te poti conecta cu Nume Utilizator si parola stabilita de tine, plus codul generat de dispozitivul de securitate.

 

Cum obtin codul de securitate pentru conectarea in aplicatie?

Codul de securitate este codul de 6 cifre generat de dispozitivul tau de securitate.

 

Poti alege/utiliza doua tipuri de dispozitive:
  • Software – aplicatia Alpha Safe Access 2.0. pe care o poti descarca din AppStore sau Google Play
  • Hardware – primit de la banca, pe care trebuie sa il iei peste tot cu tine;

 

Cum inregistrez dispozitivul de securitate in aplicatie?

Este foarte simplu si pentru a veni in sprijinul tau am pregatit ghiduri detaliate de inregistrare astfel:
  • Ghid inregistrare dispozitiv software Alpha Safe Access 2.0 vezi aici
  • Ghid inregistrare dispozitiv hardware vezi aici

 

NOU! Cum pot sterge dispozitivul de securitate asociat aplicatiei Online Banking?

In calitate de persoana fizica, poti solicita stergerea dispozitivului de securitate simplu si rapid, fara apel telefonic, prin asistentul virtual Dana disponibil in webchat-ul Alpha Bank de luni pana vineri in intervalul 8:30 – 17:00.
Alternativ, poti solicita stergerea prin contactarea seviciului de Asistenta Clienti de luni pana vineri, intre 8.30 - 20.30 si sambata, intre 9:00 - 16:00 (cu exceptia zilelor de sarbatoare legala) la numarul 0800825742 (alpha) pentru apeluri nationale si +4021 455 9999 pentru apeluri internationale.

 

Cum fac o plata in Online Banking?

Daca accesezi aplicatia ta personala, urmeaza pasii detaliati aici pentru a initia si autoriza o plata in Online Banking (Cum fac o plata in Alpha Online Banking persoane fizice)
Daca accesezi aplicatia in calitate de utilizator autorizat pentru o companie, acceseaza aici ghidul operatiunilor frecvente (Cum fac o plata in Alpha Online Banking persoane juridice)

 

Cum activez autentificarea biometrica?

Este foarte simplu: Activezi optiunea din Profil/Autentificare biometrica accesand Alpha Online Banking de pe mobil.
Ghid activare autentificare biometrica vezi aici.

 

Am uitat parola, cum o pot recupera?

Daca nu iti mai amintesti parola o poti reseta printr-un click pe butonul „Ai uitat parola” din pagina de autentificare in Alpha Online Banking. Introduci numele de utilizator si apoi codul de verificare pe care il primesti prin SMS si vei primi o noua parola.

 

Am introdus parola gresit de mai multe ori si am blocat contul, cum pot debloca?

Poti solicita deblocarea contului Online Banking prin contactarea seviciului de Asistenta Clienti de luni pana vineri, intre 8:30 - 20:30 si sambata, intre 9:00 – 16:00, (cu exceptia zilelor de sarbatoare legala) la numarul 0800825742 (alpha) pentru apeluri nationale si +4021 455 9999 pentru apeluri internationale.

 

 

vezi mai multe...

 

Asistenta carduri

Cum pot afla ce suma datorez la cardul de credit?

Poti verifica Suma totala utilizata si Suma minima de plata accesand extrasul de cont de card in aplicatia Alpha e-statements sau accesand sectiunea Detalii Card de credit in aplicatia Alpha Online Banking. De asemenea, poti afla detaliile extrasului de cont de card prin intermediul asistentului virtual Dana, accesibil atat prin apel telefonic solicitand optiunea “suma de plata card cumparaturi” cat si prin webchat selectand optiunea “Detalii plata card cumparaturi”.

 

Cum pot alimenta cardul de credit?

Ai la dispozitie mai multe optiuni pentru a alimenta cardul tau de credit:
  • prin Alpha Online Banking, optiunea Alimentare card de credit din meniul Carduri
  • poti solicita in cea mai apropiata sucursala/ agentie Alpha Bank activarea optiunii de debitarea automata a contului curent deschis la Banca in aceeasi valuta cu cea a cardului
  • poti realiza transfer din contul deschis la alta banca cu alimentarea contului colector aferent*
  • poti depune numerar, in orice moment, la ATM-urile 24/7 Banking care permit acest tip de operatiuni
  • poti depunere numerar in orice unitate Alpha Bank.
Suma minima de rambursat lunar este de doar 2,5% din suma utilizata (minimum 10 lei) plus toate dobanzile si comisioanele aferente.
*Pentru alimentarea cardului de credit se va folosi contul IBAN: RO88 BUCU 0000 0547 3419 RO35 pentru cardurile de credit in lei sau contul IBAN: RO45 BUCU 0000 0547 3419 EU35 pentru cardurile de credit in EUR. Iti reamintim ca pentru plata prin transfer bancar se vor completa obligatoriu datele mentionate in extrasul de card.

 

Am alimentat cardul de credit, cand se actualizeaza limita?

Pentru alimentarile pe cardul de credit efectuate prin transfer sau prin depunere de numerar in zilele lucratoare pana la ora 17:00, soldul cardului de credit se actualizeaza  in aceeasi zi dupa ora 18:30 , iar pentru alimentarile efectuate dupa ora 17:00,  actualizarea se face in urmatoarea zi  lucratoare bancara dupa ora 18:30.

 

Cum pot verifica tranzactiile cu cardul aflate in asteptare?

Tranzactiile efectuate cu cardul de debit sau de credit si nedecontacte inca pot fi vizualizate prin intermediul Aplicatiei Alpha Online Banking in sectiunea Carduri --> Carduri de debit/ Carduri de credit --> Tranzactii in asteptare. Detaliile disponibile pentru fiecare operatiune sunt numele beneficiarului, suma si data tranzactiei.

 

Cum pot modifica limitele zilnice de tranzactionare fara un drum la Banca si fara apel in Contact Center?

Limitele zilnice de tranzactionare cu cardul pot fi modificate acum simplu si rapid prin accesarea optiunii disponibile in acest sens in Alpha Online Banking. Astfel, in sectiunea Carduri --> Carduri de debit/ Carduri de credit --> Modificare limite poti actualiza in orice moment limitele zilnice aferente cardului tau pentru plati la comercianti, plati online sau pentru retrageri de numerar.

 

Cum pot bloca cardul de la tranzactionare fara sa sun la numarul de pe spatele cardului?

Accesezi Alpha Online Banking, sectiunea Carduri --> Carduri de debit/ Carduri de credit --> Modificare limite si selectezi tipul tranzactiei pe care doresti sa o blochezi (online, POS, contactless, retrageri de numerar la bancomat) prin bifarea optiunii Da. Este important de stiut ca aceasta modificare are impact doar in viitor, nu blocheaza tranzactiile deja efectuate!

 

Cum pot obtine extrasul pentru cardul de credit?

Extrasele pentru cardul de credit pot fi accesate astfel:
  • prin intermediul aplicatiei Alpha e-statements (versiunea accesata din browser), sectiunea Servicii-->Extrase de cont-->Carduri de credit
  • in cea mai apropiata sucursala/ agentie Alpha Bank.

 

Cum pot depune bani in cont la un ATM Alpha Bank?

Poti depune numerar in lei, euro sau dolari la terminalele ATM 24/7 Banking, in conturile proprii sau ale unor terte persoane, clienti Alpha Bank. Pentru a efectua depunerea este nevoie sa ai la tine cardul emis de Alpha Bank. Vezi aici lista terminalelor ATM 24/7 Banking.

 

Cum pot realiza tranzactii in siguranta cu cardul online?

Poti efectua tranzactii online in siguranta pe website-urile inrolate in serviciul 3D Secure unde este afisat unul dintre logo-urile: Visa, Verified by Visa, Mastercard ID Check, Mastercard SecureCode. Pentru autorizarea tranzactiilor poti folosi doua metode:
  • prin aplicatia Alpha Pay Online pe care o poti descarca foarte usor din App Store sau Google Play pe smartphone-ul tau
  • prin utilizarea unei parole personale Parola ta plus codul 3D Secure transmis de Banca prin SMS, pe numarul tau de telefon mobil salvat in sistemul Bancii. Vezi detalii aici

 

vezi mai multe...

 

Asistenta pentru alte produse si servicii

NOU! Cum pot deschide cont la Alpha Bank ca persoana fizica fara sa ma deplasez la Banca?

Ca persoana fizica poti deschide cont 100% online direct din pagina oficiala a Bancii, accesand optiunea Deschide cont online vezi aici. Pachetul Alpha Online contine cont curent in lei, card de debit in lei si Serviciul Online Banking.

 

Cum pot afla rapid informatii despre produsele detinute?

Prin aplicatia Alpha e-statements poti vizualiza rapid informatii detaliate despre conturile curente, depozitele, creditele si cardurile de credit detinute la Alpha Bank. Alpha e-statements este o interfata prietenoasa, disponibila gratuit tuturor clientilor persoane fizice.
Pentru a te inregistra in aplicatia Alpha e-statements este necesar sa accesezi pagina oficiala a bancii, www.alphabank.ro, meniul e-statements si sa parcurgi urmatorii pasi:
  1. Accesezi optiunea Inregistrare
  2. Completezi formularul de inregistrare cu datele tale personale (prenume, nume, e-mail, CNP, cod de client - CIF) si bifezi acceptarea termenilor si conditiilor de utilizare a serviciului
  3. Vei primi pe adresa ta de e-mail un link de activare pe care trebuie sa-l accesezi. Vei fi condus catre pagina de activare unde vei fi indrumat sa-ti selectezi o parola personala.

 

Cum pot afla daca am incasat salariul/ pensia/ alocatia si care este soldul contului?

Chiar daca nu detii Serviciul Online Banking, ai totusi multiple optiuni prin care poti afla daca ai incasat o suma asteptata in contul tau curent:
  • Prin accesarea aplicatiei Alpha e-statements, disponibila gratuit pe site-ul www.alphabank.ro vezi aici;
  • Prin activarea Serviciului de alerte Alpha TXT pentru a primi notificari direct pe telefonul mobil imediat ce ai incasat o suma vezi aici;
  • Prin optiunea de interogare sold si la bancomatele Alpha Bank;
  • Prin intermediul asistentului virtual Dana, accesibil atat prin apel telefonic solicitand optiunea “sold cont curent” cat si prin webchat selectand optiunea “Sold cont”

 

Cum pot afla IBAN-ul contului meu?

IBAN-ul este codul unic, format din 24 de caractere de care ai nevoie in momentul in care doresti sa transferi/ depui bani in contul tau. Il poti obtine prin urmatoarele modalitati:
  • prin intermediul Serviciului Online Banking, sectiunea Conturi --> Contui curente si de economii --> Detalii cont
  • prin intermediul aplicatiei Alpha e-statements (versiunea accesata din browser), sectiunea Produse --> Conturi curente
  • in cea mai apropiata sucursala Alpha Bank, daca soliciti un extras de cont;
  • prin intermediul asistentului virtual Dana, accesibil atat prin apel telefonic solicitand optiunea “IBAN cont curent” cat si prin webchat selectand optiunea “IBAN cont”

 

Cum pot obtine extrasul de cont?

Extrasele de cont pot fi accesate astfel:
  • prin intermediul Serviciului Online Banking, sectiunea Conturi-->Conturi curente si de economii-->Extrase de cont
  • prin intermediul aplicatiei Alpha e-statements (versiunea accesata din browser), sectiunea Servicii-->Extrase de cont-->Conturi curente
  • in cea mai apropiata sucursala/ agentie Alpha Bank.

 

Am nevoie de un grafic actualizat pentru creditul meu, cum il pot obtine?

Graficul de credit poate fi accesat prin intermediul Serviciului Online Banking (Conturi-->Credite--> Interogare scadentar) sau in cea mai apropiata sucursala/ agentie Alpha Bank. De asemenea, poti afla detalii despre creditul tau prin intermediul asistentului virtual Data, accesibil atat prin apel telefonic solicitand optiunea “rata credit” cat si prin webchat selectand optiunea “Informatii credit”.

 

NOU! Cum pot solicita deblocarea temporara a contului poprit fara vizita la Banca?

Acum poti solicita deblocarea temporara a contului poprit detinut in calitate de persoana fizica prin intermediul asistentului virtual Dana, accesibil 24/7 din webchat-ul Alpha Bank.

 

Cum pot plati primele de asigurare pentru o polita de asigurare imobil fara sa vin la banca?

Solutia optima este incheierea unui contract de Direct Debit pentru achitarea primei de asigurare. Platile vor fi efectuate automat, prin debitarea contului tau curent deschis la Alpha Bank Romania.

 

Cum pot transmite o polita de asigurare PAD/Facultativa fara sa vin la banca?

Poti transmite polita de asigurare prin email la adresa politedebunuri@alphabank.ro. O vom procesa in cel mai scurt timp posibil.

 

Cum pot achita rata creditului (ipotecar/ auto/ de nevoi personale)?

Ai la dispozitie mai multe optiuni pentru a achita rata de credit:
  • prin transfer bancar in contul curent deschis la Alpha Bank
  • prin depunere numerar, in orice moment, la ATM-urile 24/7 Banking care permit acest tip de operatiuni in lei, euro sau dolari vezi aici
  • prin depunere numerar in orice unitate Alpha Bank.

 

vezi mai multe...

Contact asistenta clienti

Nu ai gasit un raspuns si vrei sa ne transmiti o solicitare sau o sugestie?

 

Daca doresti sa ne contactezi in legatura cu o situatie sau pentru informare, poti alege una dintre variantele de mai jos, de luni pana vineri in intervalul 8:30 – 20:30 si sambata, intre 9:00 – 16:00 (cu exceptia zilelor de sarbatoare legala).

15.08.2024 06:00:00
97220 17.09.2024 21:59:31

Detalii despre Dana, asistentul virtual Alpha Bank

 

Dana este asistentul virtual Alpha Bank care te intampina cand suni la Serviciul Asistenta Clienti in anumite intervale orare. Dana este pregatita sa inteleaga solicitarea ta, sa te identifice si sa te autentifice in baza codului numeric personal si a unor elemente de verificare astfel incat apelul tau sa fie cat mai bine directionat, fie catre serviciile cu procesare automata (self-service), fie catre un operator uman. Odata identificat si autentificat corespunzator, poti obtine informatiile dorite rapid, fara alte proceduri suplimentare.

 

Recomandari pentru o interactiune optima cu asistentul virtual Dana:
  • Initiaza apelul dintr-un mediu cat mai putin zgomotos;
  • Ai la dispozitie cartea de identitate si un card emis de Alpha Bank;
  • Pe intreg parcursul apelului, asteapta mai intai sa finalizeze Dana si apoi raspunde strict la intrebarile adresate;
  • Foloseste cuvinte clare, relevante si vorbeste cu un ton normal, natural;
  • Dupa ce auzi intrebarea "Te rog sa-mi spui pe scurt cu ce te putem ajuta" adreseaza solicitarea pe scurt, ca de exemplu "sold cont curent", "suport Online Banking", "suport Alpha e-statements", "IBAN cont curent", "suma de plata card de cumparaturi", "card pierdut", "inrolare card apple pay", "detalii credit" etc.
Prin Dana pot fi realizate urmatoarele servicii cu procesare automata (self-service):
  • Informatii sold cont curent (in toate valutele);
  • Aflarea numarului de cont curent in format IBAN;
  • Detalii de plata aferenta cardului de cumparaturi (suma minima, suma de plata extras, data scadenta);
  • Detalii credit (sold, rata lunara, data scadenta, suma restanta).
  Tel Verde: 08008 alpha (08008 25742) - apel gratuit din orice retea nationala
  *alpha (*25742) - numar apelabil din retelele nationale fixe si mobile
  Apeluri internationale: 021 455 99 99
  Pentru asistenta si urgente carduri: 021 319 93 50, disponibil 24 de ore din 24
  E-mail: info@alphabank.ro

 

Sugestii si reclamatii

 

 

Vezi aici informatii despre procesul intern de administrare reclamatii

Descarca de aici Formularul de reclamatii

Vezi aici informatii despre prelucrarea datelor cu caracter personal

… …