carduri securitate

Securitate

Siguranta tranzactiilor efectuate cu cardul.

  • tehnologii de ultima generatie
  • tranzactii mai sigure ca niciodata

Descriere

 

Plati pe paginile comerciantilor inrolati in 3D Secure

Incepand cu 14 septembrie 2019, a intrat in vigoare Directiva Europeana privind Serviciile de Plati (PSD2) care impune Autentificare Strictă a Clientilor pentru platile online, prin utilizarea a minim 2 factori de autentificare din 3:

1. ceva ce clientul STIE (e.g.: PIN, parola, desen)

2. ceva ce clientul POSEDA (e.g.: cod 3D Secure primit prin SMS, dispozitiv) sau

3. ceva ce clientul ESTE (autentificare biometrică, e.g.: amprentă, recunoastere faciala).

Banca iti pune la dispozitie doua metode de Autentificare Stricta.

I. Prima metoda de Autentificare Stricta

Aplicatia Alpha Pay Online prin care poti autentifica tranzactiile simplu si rapid utilizand biometria sau orice alta cheie de Securitate disponibila pe smartphone-ul tau 

Este foarte simplu sa faci tranzactii online utilizand noul standard de securitate prin aplicatia Alpha Pay Online

1. Descarci aplicatia Alpha Pay Online din App Store sau Google Play pe smartphone-ul tau;

2. Te inregistrezi in aplicatie cu numarul de telefon actualizat in relatia cu banca si ultimele 6 cifre din numarul cardului tau Alpha Bank;

3. Validezi inregistrarea in aplicatie prin introducerea codului primit prin SMS.

Dupa ce te-ai inregistrat in aplicatia Alpha Pay Online cumparaturile ONLINE pot fi autentificate biometric (Amprenta, Recunoastere faciala) simplu, sigur si rapid

1. Faci o plata online la comerciantul ales de tine;

2. Apesi pe notificarea primita pe telefonul tau direct sau pe iconita aplicatiei;

3. Confirmi tranzactia utilizand biometria (Recunoastere faciala, Amprenta) sau orice cheie de securutate disponibila la nivel de telefon ( PIN, Parola etc)

Informatii utile

• Aplicatia Alpha Pay Online poate fi utilizata de pe orice telefon de tip smartphone care are o versiune minima de Android 6 sau IOS 11, mai putin telefoanele rootate si modelele Huawei care nu au Google Mobile Services (GMS).

• La nivel de smartphone trebuie sa existe o cheie de securitate setata: amprenta, recunoastere faciala, PIN, parola, desen etc.

• Pentru a efectua tranzactii ONLINE utilizand serviciul 3D Secure ai nevoie de un numar de telefon mobil valid in evidentele Bancii.

 

II. A doua metoda de Autentificare Stricta

Utilizarea unei parole personale Parola ta plus codul 3D Secure transmis de Banca prin SMS, pe numarul tau de telefon mobil salvat in sistemul Bancii.

La prima tranzactie incepand cu data de 31 decembrie 2020, vei  parcurge pasii urmatori:

1. Introdu parola initiala fara alte caractere sau spatii formata din ultimele 4 cifre din numarul cardului utilizat pentru plata tranzactiei plus ultimele 4 cifre din numarul de telefon mobil

Exemplu: Numar card 1234 5678 9123 4567 Telefon mobil 0723 45 6789

Parola initiala este: 45676789

2.  Seteaza o parola personala puternica din min 8 caractere si max 12, care va contine cel putin o litera mica, o litera mare, un numar si unul dintre urmatoarele caractere: !@#$%^&*

3.  Introdu codul 3D Secure primit prin SMS, pentru a confirma tranzactia.

Informatii utile

  • Parola personala Parola ta poate fi utilizata pentru toate tranzactiile viitoare inregistrate cu cardurile tale.
  • Dupa 5 incercari esuate in care Parola ta nu este introdusa corect te vei intoarce automat in pagina comerciantului pentru a relua pasii de introducere date card in vederea plasarii comenzii
  • Daca uiti Parola ta nu este nicio problema, o poti schimba  ori de cate ori doresti, accesand butonul "Reseteaza Parola ta". Vei primi un SMS cu un cod unic pentru resetarea parolei pe care il vei introduce in pagina 3D Secure si vei putea seta apoi o parola noua.
  • Parola initiala  trebuie modificata la prima tranzactie Nu poti efectua plati online doar cu parola initala.
  • Codul 3D Secure este valabil 5 minute.

Bine de stiut!

  • Daca pentru anumite tranzactii online inregistrate pe site-urile comerciantilor inrolati in 3D Secure nu ti se cere nici una din cele doua metode de autentificare mentionate mai sus si tranzactia se autorizeaza doar cu datele cardului, nu iti face griji. Pentru anumite tranzactii, Banca poate efectua o analiza de risc pentru a –ti oferi o experienta mai buna si pentru a finaliza rapid anumite tranzactii fara autentificare, in conformitate cu normele Directivei de Plati PSD2. De exemplu: tranzactiile de valoare mica cu risc scazut sau platile recurente.
  • Utilizarea serviciului 3DSecure se face in baza Termenilor si Conditiilor de utilizare care pot fi consultati de fiecare data in pagina 3DSecure inainte de confirmarea tranzactiei online.
  • In cazul in care numarul tau de telefon nu este actualizat in evidentele bancii, pentru a utiliza serviciul 3D Secure, te invitam sa soliciti actualizarea acestuia: apeland serviciul Contact Center sau in cea mai apropiata unitate Alpha Bank.

Plati pe paginile comerciantilor care nu sunt inrolati in 3D Secure

Incepand cu 1 Ianuarie 2021 tranzactiile online pe website-urile comerciantilor din Spatiul Economic European trebuie sa fie confirmate printr-o autentificare stricta, in conformitate cu prevederile Directivei privind Serviciile de Plata – PSD2.  Astfel, exista posibilitatea ca anumite tranzactii efectuate la comercianti care nu sunt inrolati in serviciul 3D Secure sa nu poata fi finalizate.

 

Intrebari frecvente

Pentru a vizualiza raspunsul, click pe fiecare intrebare in parte.

1. Ce este 3D Secure?

Este o soluţie de autentificare acceptată la nivel global, concepută pentru creşterea siguranţei tranzacţiilor eCommerce în timp real.

2. De la ce comercianti online pot cumpara utilizand serviciul 3D Secure?

Poti face cumparaturi utilizand serviciul 3DSecure de la comerciantii online care au pe pagina lor afisate logo-urile: Matercard ID Check, VISA Secure, Mastercard SecureCode, Verified by VISA.

3. Cu ce carduri pot face tranzactii online utilizand serviciul 3DSecure?

Toate cardurile emise de Alpha Bank pot fi utilizate pentru tranzactii online pe paginile comerciantilor inrolati in 3D Secure.

4. Care sunt noutatile aduse de serviciul 3D Secure?

Serviciul 3D Secure vine cu o tehnologie de ultima generatie care sporeste securitatea tranzactiilor online si ajuta utilizatorii de carduri sa confirme biometric (amprenta, recunoastere faciala) tranzactiile online sau printr-un cod de securitate (disponibil la nivel de telefon), prin intermediul aplicatiei Alpha Pay Online.

5. Ce inseamna metoda de autentificare stricta?

Autentificarea stricta inseamna ca utilizatorul trebuie sa dovedeasca faptul ca este titularul cardului prin doua dintre cele 3 metode de autentificare: ceea ce stie, ceea ce are, ceea ce este atunci cand confirma o cumparatura online pe paginile comerciantilor inrolati in 3D Secure, prin aplicatia Alpha Pay Online.

6. Ce se întampla in cazul cumparaturilor online non 3D Secure?

In cazul acestor tranzactii, efectuate pe site-uri care nu sunt inrolate 3D Secure, autentificarea stricta nu se aplica, iar autorizarea tranzactiei se face utilizand datele cardului (numar de card, nume inscris pe card, data expirarii si CVV/CVC). Incurajam tranzactionarea pe site-uri inrolate 3D Secure pentru a diminua riscul de frauda.

7. Cum pot confirma tranzactiile online prin aplicatia Alpha Pay Online?

Pentru confirmarea tranzactiilor online prin metoda de autentificare stricta din aplicatia Alpha Pay Online trebuie sa descarci aplicatia din App Store sau Google Play inainte de efectuarea tranzactiei.

8. Cum ma inregistrez in aplicatia Alpha Pay Online?

Toate cardurile emise de Alpha Bank pot fi utilizate pentru inregistrarea in aplicatie. Daca detii un numar de telefon mobil national trebuie sa introduci numarul format din 10 cifre, 07XX XXX XXX, actualizat in sistemul bancii, iar daca detii un numar de telefon mobil international trebuie sa adaugi si prefixul fara 00 in fata.

9. Cum autentific tranzactiile online 3D Secure utilizand Alpha Pay Online?

Inregistrezi o cumparatura pe pagina comerciantului inrolat in 3D Secure.

Primesti notificarea pe telefonul mobil, verifici detaliile tranzactiei si o confirmi utilizand metoda de autentificare disponibila pe telefonul tau mobil (amprenta, recunoastere faciala, parola, PIN, etc), verifici mesajul de confirmare pe pagina comerciantului sa te asiguri ca a fost autorizata cu succes tranzactia.

10. Ce se intampla daca nu am activa optiunea de primire notificari?

Intri in aplicatie in meniul Profil si accesezi sectiunea Activare Push Notification.

11. Ce se intampla in cazul in care efectuez mai multe tranzactii consecutive?

Tranzactiile inregistrate vor aparea in meniul Tranzactii cu status Autentificare în aşteptare si le poti accesa pe rand pentru a le autentifica. Dupa autentificare tranzactiile pot fi vizualizate in meniul Carduri, printr-un simplu click pe poza cardului utilizat pentru respectiva tranzactie.

12. Ce se intampla in cazul in care intarzii confirmarea tranzactiei?

Dupa 5 minute de la efectuarea tranzactiei, in cazul in care aceasta nu este confirmata/respinsa, va expira si vei regasi tranzactia cu status Autentificare expirata accesand cardul utilizat pentru tranzactia respectiva din meniul Carduri.

13. Ce se intampla daca nu imi functioneaza amprenta atunci cand confirm tranzactia prin intermediul aplicatiei Alpha Pay Online?

Poti utiliza parola, PIN-ul, cheia de securitate disponibila la nivel de device.

14. Pot confirma tranzactiile utilizand Codul 3D Secure desi am aplicatia Alpha Pay Online instalata pe telefon?

Da. La inregistrarea tranzactiei pe pagina comerciantului, din pagina 3D Secure poti alege optiunea de trimitere a Codului 3D Secure prin SMS. Dupa accesarea acestei optiuni va trebui sa introduci parola personala Parola ta, iar dupa ce a fost introdusa corect vei primi automat prin SMS codul 3D Secure pe care il poti introduce in pagina 3D Secure pentru a confirma tranzactia, utilizand doi factori de autentificare.

15. Aplicatia poate fi utilizata de pe mai multe device-uri?

Aplicatia Alpha Pay Online poate fi utilizata de pe un singur telefon pentru fiecare client.

16. Daca imi schimb telefonul mobil dar imi pastrez numarul de telefon trebuie sa reinstalez aplicatia pe noul telefon?

Da, aplicatia trebuie reinstalata pe noul telefon si utilizatorul va relua pasii de inregistrare in aplicatie. In urma mutarii pe un nou telefon mobil va aparea mesajul de mai jos si se va accesa "ok". Mesaj: "Numarul tau de telefon este asociat altui dispozitiv. Vrei sa utilizezi aplicatia de pe acest dispozitiv utilizand acelaşi numar de telefon mobil?"

17. Cum se face inregistrarea in aplicatie pentru utilizatorii autorizati ai cardurilor adresate Persoanelor Fizice?

In aplicatia detinatorului de card se va face inrolarea automata a cardurilor detinute de catre utilizatori autorizati (in cazul in care utilizatorul autorizat nu a modificat deja acest numar in relatia cu serviciul 3D Secure). Pentru a asocia un numar de telefon mobil diferit de cel al detinatorului de card principal, astfel incat utilizatorul sa poata descarca aplicatia pe telefonul propriu, detinatorul de card principal trebuie sa solicite modificarea cu numărul de telefon mobil dorit, prin Serviciul Asistenta Clienti. In urma modificarii, aplicatia poate fi instalata in aproximativ 10 minute.

18. Cum se face inregistrarea in aplicatie pentru utilizatorii autorizati ai cardurilor adresate Persoanelor Juridice??

Utilizatorul autorizat isi poate descarca aplicatia pe telefonul mobil si inregistrarea in aplicatia Alpha Pay Online se va face in baza numarului de telefon inregistrat in evidentele bancii pe numele utilizatorului de card.

19. Daca dezinstalez aplicatia de pe telefon cum pot confirma tranzactiile Online?

Daca in urma instalarii si inrolarii in aplicatia Alpha Pay Online pe telefonul tau, din greseala (sau din alte motive) ai dezinstalat-o si vrei sa confirmi o tranzactie online, ai 5 minute la dispozitie sa o reinstalezi si sa te autentifici in aplicatie pentru a efectua confirmarea.

20. Aplicatia Alpha Pay Online poate fi folosita de pe orice telefon?

Pentru siguranta tranzactiilor online, aplicatia poate fi utilizata de pe telefoanele de tip smart care nu au fost rootate si care au o versiune minima de Android 6 sau IOS 11 si o cheie de securitate disponibila. Daca la nivel de device nu exista nicio cheie de securitate activa in momentul descarcarii aplicatiei, va aparea mesajul: "Aplicatia poate fi utilizata dupa ce activezi optiunea de securitate pentru deblocarea telefonului: biometrie, parola, pin sau orice alta optiune disponibila la nivel de telefon".

21. Pot confirma tranzactiile online prin aplicatie si cu un card nou emis?

Da, toate cardurile nou emise sunt inrolate in serviciul 3D Secure si vor fi aduse automat si in aplicatia Alpha Pay Online, listate in meniul Carduri.

22. Cum pot utiliza aplicatia Alpha Pay Online clientii noi Alpha Bank care detin un card de debit sau de credit?

Serviciul 3D Secure este disponibil automat pentru toti detinatorii de carduri Alpha Bank care vor putea utiliza cardul pentru tranzactii online din prima zi de la ridicarea cardului. Aplicatia Alpha Pay Online poate fi utilizata imediat după instalarea ei pe telefon si înregistrare.

23. Cat de usor pot fi confirmate tranzactiile online prin Alpha Pay Online?

Foarte usor. Dupa inregistrarea tranzactiei pe pagina comerciantului aceasta va fi confirmata prin biometrie (amprenta, voce, recunoastere faciala) sau orice alta metoda de securitate existenta la nivel de telefon: parola, PIN, etc.

24. Ce fac daca nu imi functioneaza aplicatia?

Apelezi numarul de pe spatele cardului pentru investigatii.

25. Pot utiliza in continuare codul 3D Secure daca nu vreau sa imi instalez aplicatia Alpha Pay Online?

Da, poti utiliza cu mentionea ca in completarea codului 3D Secure vei folosi inca un factor de autentificare a tranzactiilor online, Parola ta.

26. Cum pot utiliza serviciul 3D Secure daca detin un card de utilizator autorizat Persoana Fizica, astfel incat sa primesc parola pe numarul meu de telefon?

Titularul cardului principal poate solicita actualizarea numarului de telefon pentru utilizatorul autorizat apeland numarul de pe spatele cardului. Dupa actualizarea numarului de telefon mobil tranzactiile online pot fi confirmate utilizand doi factori de autentificare: Parola ta si codul 3D Secure primit prin SMS.

27. Ce fac daca nu am primit SMS-ul cu codul 3D Secure si numarul de telefon mobil nu este actualizat in relatia cu banca?

Soliciti actualizarea numarului de telefon mobil apeland numarul de pe spatele cardului sau in cea mai apropiata unitate teritoriala Alpha Bank.

28. Ce fac daca nu am primit SMS-ul cu codul 3D Secure si numarul de telefon mobil este actualizat in relatia cu banca?

Apelezi numarul de pe spatele cardului pentru investigatii.

29. In cat timp poate fi utilizat serviciul 3D Secure dupa ce am solicitat actualizarea numarului de telefon mobil prin Contact Center?

In aproximativ 10 minute dupa inchiderea apelului poti tranzactiona online utilizand serviciul 3D Secure.

30. Pot utiliza doua persoane acelasi cod 3DSecure pentru confirmarea tranzactiei online?

Codul 3D Secure generat este unic pentru fiecare tranzactie online pe un site securizat si transmis prin SMS la numarul de telefon mobil asociat la nivel de card. Acelasi cod 3D Secure nu poate fi utilizat de doua persoane.

31. Ce se intampla daca am introdus codul 3D Secure gresit?

Dupa 5 incercari nereusite de introducere a codului 3D Secure primit prin SMS, tranzactia poate fi reluata.

32. Pot solicita generarea unui nou cod 3D Secure pentru aceeasi tranzactie?

Daca nu te-ai incadrat in cele 5 minute de valabilitate a codului 3D Secure primit prin SMS poti solicita generarea unui nou cod unic pentru aceeasi tranzactie accesand butonul "Regenereaza codul 3D Secure" din ecranul 3D Secure.

Vezi ghidul de securitate al platilor online aici.

 

Masuri de protectie la utilizarea cardurilor la ATM

 

• Protejeaza operatia de introducere a PIN-ului;

• In momentul tastarii PIN-ului, ascundeti cifrele tastate cu ajutorul mainii libere;

• PIN este prescurtarea de la Personal Identification Number-Numar Personal de Identificare. Nimeni nu trebuie sa cunoasca PIN-ul tau, nici macar institutia financiara care te deserveste;

• Daca iti schimbi PIN-ul, nu introdu unul usor de ghicit (ex. data nasterii);

• Nu dezvalui nimanui PIN-ul. Nu pastra PIN-ul in acelasi loc cu cardul. In acest caz facilitezi posibilitatea de frauda din partea cuiva care poate gasi cardul tau;

• Nu scrie PIN-ul pe spatele cardului;

• Nu permite niciodata unui strain sa te asiste in operarea unei tranzactii la ATM;

• Inainte sa pleci, asigura-te ca nu lasi cardul in ATM;

• In cazul in care ATM-ul captureaza cardul tau, suna imediat la institutia financiara care te deserveste;

• Daca observi ceva suspect in/pe cititorul de card, te rugam sa suni la tel. +40(0)21 319 9350;

• Raporteaza cardul pierdut/furat la +40(0)21 319 9350, 24 de ore pe zi.