Actualizare date personale
1. Ce reprezinta actiunea de actualizare a datelor?
R: Actualizarea datelor reprezinta un proces obligatoriu, continuu si de interes pentru ambele parti implicate in relatiile contractuale:
- pentru clienti - atat din perspectiva comunicarii cu banca (notificari pentru modificari contractuale sau promovare produse), cat si in scopul evitarii restrictiilor de achizitie produse noi sau de blocare a conturilor.
- pentru banca - oferind servicii de calitate prin aplicarea masurilor de cunoastere a clientelei (in scopul prevenirii activitatilor ilegale), respectand atat prevederile legale in vigoare din perspectiva cunoasterii clientelei (Legea nr. 129/2019 si Regulamentul Bancii Nationale a Romaniei nr. 2/2019), precum si obligatiile ce ii revin in calitate de operator de date cu caracter personal, din prisma Regulamentului UE 2016/679.
2. Ce date trebuie actualizate?
R: Toate informatiile necesare in scopul desfasurarii relatiilor contractuale, identificate si in formularul de actualizare date, dar fara a se limita la:
- date de identificare: nume/prenume, CNP, date act de identitate;
- date de contact: telefon, email, adresa;
- date cu privire la situatia finaciara: ocupatia/angajator, venituri etc.
3. Cand trebuie actualizate datele?
R: a. la initiativa Bancii:
- periodic, in functie de relatia de afaceri si produsele detinute la Alpha Bank Romania, sau atunci cand Banca deruleaza o actiune in acest sens;
- punctual, atunci cand este necesar, in cazul derularii anumitor tranzactii sau achizitiei de produse noi sau cand Banca obtine informatii din alte surse despre modificarea datelor.
b. la initiativa clientului:
- ori de cate ori apar modificari in cadrul datelor declarate la Alpha Bank Romania.
4. Cum va puteti actualiza datele?
R: vizitand cea mai apropiata unitate Alpha Bank Romania. Lista unitatilor aici.
5. Ce se intampla in cazul neactualizarii datelor la termen?
R: In scopul respectarii prevederilor legale, Banca va fi indreptatita sa aplice, in mod gradual, urmatoarele masuri:
- pasul 1: restrictionarea accesului la produse noi;
- pasul 2: blocarea accesului la contul / conturile detinute;
- pasul 3: inchiderea relatiei contractuale, conform contractului cadru.
6. Documente
Formular de identificare si actualizare date personale