Componenta Innovation

Componenta Innovation

Sustinem mediul antreprenorial din Romania prin Componenta Innovation.

  • Valoarea maxima a creditelor acordate este de 10 milioane lei
  • Statul asigura pana la 90% din valoarea creditului

Descriere componenta Innovation

Ce este componenta Innovation?

Componenta Innovation consta in asigurarea lichiditatilor pentru desfasurarea activitatii curente si finantarea investitiilor realizate de catre IMM-uri, precum si incurajarea si stimularea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii cu capitalizare medie care detin o componenta de inovare, a celor care realizeaza inventii si inovatii, si a sustinerii activitatilor care promoveaza exportul IMM-urilor constand in activitati care sa conduca la stimularea exporturilor romanesti, respectiv la sustinerea tranzactiilor internationale si a investitiilor romanesti in strainatate, stimularea comertului online si a digitalizarii, retehnologizarea companiilor locale, brevete de inovare privind produse, strategii, mediu, digitalizare, si care activeaza in industria exportatoare nepoluanta.

Avantajele componentei Innovation:

  • Perioada de acordare a garantiei este de maximum 72 de luni. Costurile cu dobanda sunt subventionate in procent de 100% pana la 12 luni de la data acordarii creditului.
  • In cazul finantarilor noi, NU platesti:
    • comision de administrare datorat Frc (Fondul Roman de Contragarantare) si cel de risc datorat Ministerului Finantelor Publice pe intreaga perioada de valabilitate a garantiei.
      Acestea vor fi acoperite din ajutorul sub forma de grant, pe perioada duratei de valabilitate a Schemei de ajutor de stat pentru sustinerea activitatii IMM-urilor.
    • comision de rambursare anticipata a creditului;
    • alte comisioane pentru acordarea creditului.

Cum ajuta componenta Innovation compania ta?

Dobanzi componenta Innovation pentru IMM

  • Valoarea cumulata maxima a creditelor garantate de stat care pot fi acordate unui beneficiar in cadrul programului nu poate depasi 10.000.000 lei.
  • Cuantumul maxim cumulat al finantarilor garantate de stat care pot fi acordate in cadrul acestei facilitati nu va depasi cea mai mare valoare dintre:

Cum ajuta componenta Innovation compania ta

Principalele criterii de eligibilitate:

Sunt eligibilie IMM-urile care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

  • Se incadreaza in normele de creditare ale finantatorului si in normele de garantare ale F.R.C., dupa caz.
  • Nu figurează cu credite restante, inclusiv pentru finantarile tip leasing, la data solicitarii garantiei de stat sau, daca inregistreaza restante, acestea sunt incadrate in categoriile A, B, C in baza de date a Centralei Riscului de Credit, denumita in continuare C.R.C.
  • Nu figureaza in baza de date a Centralei Incidentelor de Plati cu interdictie de a emite cecuri si cu incidente majore cu bilete la ordin în ultimele 6 luni anterioare datei solicitării garantiei de stat.
  • Impotriva lor nu s-a deschis procedura insolventei.
  • Prezinta institutiei de credit garantii colaterale care, in cazul creditelor de investitii, impreuna cu garantia de stat si ipoteca legala imobiliara si/sau mobiliara asupra activelor finantate din credit, acopera in proportie de cel putin 100% valoarea finantarii. Pentru creditele de investitii acordate pentru achizitia de parti sociale sau actiuni, in completarea ipotecii legale mobiliare asupra partilor sociale, prezinta si alte garantii colaterale care, impreuna cu garantia de stat, acopera in proportie de cel putin 100% valoarea finantarii. Pentru creditele de investitii acordate pentru achizitia de soft-uri, beneficiarul prezinta si alte garantii colaterale (depozite colaterale) care, impreuna cu garantia de stat, acopera in proportie de cel putin 100% valoarea finantarii. Pentru creditele/liniile de credit pentru finantarea capitalului de lucru poate fi inclusa in structura de garantii aferente creditului ipoteca legală mobiliara asupra soldurilor creditoare ale tuturor conturilor deschise de beneficiar la institutia de credit, impreuna cu garanţia de stat.
  • La data acordarii garantiei, nu inregistreaza obligatii fiscale restante si alte creante bugetare administrate de organul fiscal central, definit potrivit art. 1 pct. 31 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. In cazul in care inregistreaza astfel de obligatii restante, beneficiarul se obliga sa le achite din creditul/linia de credit pentru capitalul de lucru acordatai. In cazul creditelor de investitii, beneficiarul trebuie sa faca dovada achitarii acestora inainte de solicitare de garantare.
  • Nu au fost emise impotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau in cazul in care asemenea decizii au fost emise acestea au fost executate, conform prevederilor legale in vigoare.
  • Nu au solicitat alte tipuri de ajutor de stat pentru aceleasi costuri eligibile.
  • Administratorul nu are fapte inscrise in cazierul judiciar si cazierul fiscal.
  • Este afectat de criza in conformitate cu prevederile Comunicarii Comisiei Europene - Cadru Temporar de criza pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei ca urmare a agresiunii Rusiei impotriva Ucrainei nr. 2022/C 131 I/01. (Conform declaratiei pe propria raspundere, completata si semnata de beneficiarul finantarii).
  • Prezinta institutiei de credit garantii colaterale care, in cazul creditelor de investitii, impreuna cu garantia de stat si ipoteca legala imobiliara si/sau mobiliara asupra activelor finanţate din credit, acopera in proportie de cel putin 100% valoarea finantarii. Pentru creditele/liniile de credit pentru finantarea capitalului de lucru poate fi inclusa in structura de garantii aferente creditului ipoteca legala mobiliara asupra soldurilor creditoare ale tuturor conturilor deschise de beneficiar la institutia de credit, impreuna cu garantia de stat. Pentru creditele de investitii, valoarea de piata a activelor aduse in garantie trebuie sa fie mai mare sau cel putin egala cu valoarea finantarii.

Domenii de activitate eligibile pentru componenta Innovation - vezi lista

Cheltuieli eligibile

Sunt eligibile in cadrul componentei INNOVATION urmatoarele categorii de cheltuieli:

  • cheltuieli ocazionate de participarea la targuri internationale de profil in vederea promovarii produselor companiei pe pietele internationale:
    • transportul, asigurarea si manipularea exponatelor, mostrelor si materialelor publicitare, formalitatile vamale aferente acestora;
    • depozitarea ambalajelor aferente exponatelor pe perioada desfasurarii actiunii promotionale, elaborarea proiectului de execuţie a standului, închirierea, construirea si/sau amenajarea spatiului expozitional, transportul materialelor aferente, cheltuielile generale pe perioada de desfasurare a actiunilor promotionale, cheltuielile de reprezentare si de protocol, cheltuielile de deplasare pentru persoanele care organizeaza si coordoneaza actiunile, inclusiv a unui reprezentant din partea patronatului de ramura sau a asociatei profesionale care contribuie la realizare actiunii respective, cheltuielile pentru materialele publicitare, de prezentare si promovare cu caracter economic general si pentru mediatizarea prezentei romanesti la actiunile promotionale, cheltuielile aferente comisionului prevazut in contractul incheiat cu societatea organizatoare a pavilioanelor naţionale, standurilor specializate  pe produse si mini-expozitiilor, precum si alte cheltuieli care se justifica a fi alocate pentru realizarea targurilor si expozitiilor internationale.
  • cheltuieli cu achizitionarea mijloacelor de transport aferente serviciilor de distributie pentru activitatea de export;
  • cheltuieli cu achizitionarea de brevete, licente, marci comerciale;
  • cheltuieli cu obtinerea avizelor, acordurilor si autorizatiilor;
  • cheltuieli privind achizitia de echipamente, utilaje, instalatii, tehnologii, dotari independente necesare pentru desfasurarea activitatii;
  • cheltuieli cu achizitionarea echipamentelor hardware TIC si dispozitive si echipamente aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare, punere in functiune;
  • cheltuieli cu realizarea instrumentelor de comercializare on-line a serviciilor/produselor proprii ale solicitantului;  solutii software cu rol de gestionare, evaluare si monitorizare: cheltuieli pentru achizitia unui website de prezentare a companiei, achizitia unui domeniu si gazduirea pe server; cheltuieli aferente achizitiilor de servicii de tip cloud si SaaS, respectiv Software as a Service, cheltuieli aferente achizitionarii serviciilor de gazduire, incluzand toate tipurile de servicii de gazduire, cu exceptia pachetelor de reseller, cheltuieli aferente achizitionarii de servicii pentru consolidarea securitatii cibernetice aplicabile pentru software/gazduire/retele, activitati de vanzari prospectare clienti, managementul lead-urilor, managementul portofoliului de clienti activi, managementul relatiei cu clientii prin solutii software de tip Customer Relationship Management - CRM; gestionarea problemelor trimise de clienti sisteme de ticketing activitatea financiara facturi, contabilitate, managementul documentelor contracte, oferte, documente specifice unei industrii analiza si gestionarea corecta a proceselor de business prin solutii software de tip Business Process Management – BPM; colectarea datelor specifice obiectivelor si profilului fiecarei companii/industrii activitati de comunicare interna si externa si de rapoarte;
  • cheltuieli cu plata salariilor si chiriilor pentru sediile in care isi desfasoara activitatea.

Cum te inscrii in componenta Innovation?

Cum te inscrii in componenta Innovation

Vezi beneficiile

Beneficii componenta Innovation

  • Capital de lucru 

    Valoarea maxima a creditelor poate fi de pana la 5 milioane lei.

  • Investitii

    Valoarea maxima a creditelor poate fi de pana la 10 milioane lei.